Modernizovať lekáreň, áno alebo nie?

Môže sa lekárnikovi vrátiť taká investícia?

Byť prevádzkovateľom lekárne nie je dnes žiadna „Prechádzka ružovou záhradou“. Napokon ako akékoľvek podnikanie. Na jednej strane neustále sa navyšujúce náklady. Mzdy rastú, nájmy sa zvyšujú a naši klienti sú zahltení reklamou, aj „rádo-by“ odbornými informáciami na internete. A tak vyhovieť ich požiadavkám je stále zložitejšie.

Na druhej strane nás zákazníci a masívna konkurencia núti stále znižovať ceny na úkor vlastného zisku. A k tomu pristupuje v zdravotníctve, a povedala by som, že v lekárenstve obzvlášť, masívna štátna regulácia. Nech už neustále nové a nové nariadenia a administratíva, tak hlavne znižovanie cien liečiv aj marže lekární, ktoré zráža obrat aj zisk doslova každý mesiac.

Je v takých podmienkach vôbec ešte možné podnikať v lekárnictve so ziskom?

Ukážem vám, že to ide. Kľúčom je, pozrieť sa na lekáreň očami vašich klientov.  Je potrebné opustiť svoju komfortnú zónu a urobiť niečo, čo ste ešte nerobili. Nebáť sa inovácií.

Naši klienti sa v posledných rokoch veľmi zmenili a tento proces stále pokračuje. Nastupujú nové generácie, nazývané rôzne, ako generácie Y nebo generácie Millennials. Cestujú po svete, bežne používajú moderné technológie a ich nároky sú logicky iné, než mali ich rodičia a prarodičia.

Váš klient sa chce v lekárni cítiť pohodlne a komfortne. O tom, či si u vás vyzdvihne svoj liek na recept alebo nakúpi, rozhoduje prvý dojem, ktorým na neho vaša lekáreň zapôsobí. Niekedy prvých pár sekúnd. A tie začínajú už pred lekárňou, jej vzhľadom „z ulice“.

Potom príde na rad oficína lekárne. „Oblečte ju“ pre oči vášho zákazníka, nie pre vaše pohodlie.  Klient nechce byť zahltený informáciami, krabičkami a letáčikmi, ani byť ohromený príliš luxusným prostredím. Cíti sa dobre tam, kde má pocit určitej intimity a starostlivosti.

Väčšinou nepotrebuje nutne ani najnižšiu cenu ani príliš široký sortiment. Chce mať ale ihneď predstavu o ponuke. Môcť si vybrať ešte pred nákupom. Mať jasne a prehľadne na očiach akčné prípravky, zrozumiteľné rozdelenie na jednotlivé kategórie podľa problémov.

Ak bude oficína vašej lekárne priateľsky naladená na vašich klientov, budú vás radi a opakovane navštevovať. A budú nakupovať omnoho viac, než mali pôvodne v úmysle. A ešte s dobrým pocitom.

Dejte vašej oficíně nový, moderný vzhľad a uvidíte, že sa budete cítiť skvele aj Vy.

Dôležité otázky, ktoré by si mal položiť každý manažér lekárne, ak chce, aby jeho lekáreň bola pre klientov stále atraktívna.

 

  1. Akú mám OBCHODNÚ STRATÉGIU?
  2. Máme SORTIMENT ATRAKTÍVNY pre našich klientov?
  3. Máme nastavené ,,SPRÁVNÉ CENY“?
  4. VYHOVUJE USPORIADANIE našej Lekárne/oficíny – NAŠIM zákazníkom?
  5. Zorientujú sa u nás?
  6. Nájdu produkt? Ako dlho im to trvá?
  7. Viem, ČO zákazníci NAOZAJ CHCÚ?
  8. Ako našich klientov OSLOVUJEME, ako s nimi KOMUNIKUJEME?
  9. Majú DÔVOD, prísť k nám aj nabudúce?
  10. ČO od svojej lekárne OČAKÁVÁM ja?

 

Na záver pár čísel

Máte nejaké čísla ako…??

  • ..zásoby sa znížili o %,
  • klesli peniaze viazané v zásobách o …tisíce eur
  • vzrástol voľný predaj o %,
  • mesačne máme bonusov za vystavenie v eurách

Obrázky pre inšpiráciu

Pomôžem aj s vašou lekárňou
Pomôžem aj s vašou lekárňou
Ilona Elblová

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed aliquam efficitur nisl, ac ullamcorper justo dictum vel. Phasellus maximus elementum cursus. Vestibulum vel fermentum lectus. Integer finibus nibh nec quam imperdiet iaculis. Vivamus tempus dui eu nisi facilisis vehicula.